2015年4月15日水曜日

拠点をチーターから守るための取り組みについて


"我々が行っている(チーターから)拠点を守るための取り組みについての投稿をチェックしてくれ。"

Reddit の原文
We don't like to talk about our anti-cheat measures. However, there were enough players finding out (or partially finding out) one of our systems that we thought it was time to send out some information.
Several weeks ago, Sean created a way to secure enclosed areas from noclippers. The first version of this gave us some valuable information for analysis! We then enhanced this to include several other of our game systems, which I'll get into below.
What it does: When the door closes on a securable area, the server takes a snapshot of all players within the area. This is the "allowed list". As long as the door remains closed, only players in the allowed list can loot containers, damage other players or secured objects, or use proximity crafting from secured containers.
To keep exploiting from happening both into and out of these secured areas, we mandate that they are windowless, fully-enclosed models. The following can be secured:
Shack, Small Shack, Shelter, Upper Level Shelter, Large Shelter, Upper Level Large Shelter, Shed
Any door which attaches to the structures above can be used to make the area secure.
Outer areas on foundations, even those enclosed with walls and gates, are currently not securable. If you want to secure your containers, they must be inside one of the above-listed structures.
We've seen the cheater focus shift from noclipping into these areas to damaging the doors instead. This is great news, as it means the secured areas are having their intended effect. We're analyzing data from door destructions in order to proceed to the next step of reducing cheaters.
Until then, thank you for your cheater reporting! We know how frustrating it is to lose hard work to no-talent cheaters, and are working hard to eliminate them as often as possible.
"チート対策の手法についてあまり語りたくはない。だが、既に多くのプレイヤーが我々のシステムに気づいており、今がこれについて話すべき時だと考えた。

数週間前、Sean (開発者)は閉じられたエリアをチーターから保護する手法を考案した。この最初のバージョンは我々に分析のための価値ある情報をもたらした!我々はこれを他のいくつかのゲームシステムの中に組み込むために発展させた、それがこれから話す内容だ。

それは何か?:保護されるべきエリアのドアーが閉じられた時、サーバーはそのエリアにいる全てのプレイヤーのスナップショットを取る。これが”許可リスト”だ。ドアーが閉じられている限り、そのリストに書かれたプレイヤーだけがコンテナからアイテムを取り出したり、他のプレイヤーにダメージを与えたり、オブジェクトを保全したり、保護されたコンテナの中身からクラフティングを行える。

保護されたエリアの内外で起きる事故を防ぐために我々は家屋を窓の無い、完全に密閉されたモデルにしている。以下はその保護対象:

Shack, Small Shack, Shelter, Upper Level Shelter, Large Shelter, Upper Level Large Shelter, Shed

上記の家屋に取り付けられるドアーがそのエリアを保護するために使用できる。

土台の上のその他のエリア(例えそれが壁とゲートによって囲われていたとしても)は今は保護されていない。もし君がコンテナを安全に保護したいと思うなら、上記のリストにある家屋の中に設置しなければならない。

我々はチーターがこのエリアからの直接的な略奪行為をやめ、ドアーにダメージを与える方向にシフトしているのを確認した。これはすばらしいニュースで、チーターが”保護された”エリアに干渉できなくなったことを意味する。我々はチーターを防止するための次のステップとしてドアーの破壊行為についての分析を行っている。

君のチーターに関するレポートに感謝する!我々は能の無いチーターたちによって苦労して築いたものが台無しにされることがいかにつらいか知っているし、彼らを可能な限り排除することに全力で取り組んでいる。"

2 件のコメント:

  1. 既にこれをやってくれてるってことですか?
    それともこれからやるんですか?

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    1. 既に行っているかどうかの明言はされていません。しかし、文脈やチーターがドア破りにシフトしたことから見て既に実施されているということだと思います。

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